10 Ps Pemasaran
Produk - Membincang dan menyemak keperluan dan peluang yang berkaitan dengan reka
bentuk, teknologi, kegunaan, kemudahan, nilai, kualiti, pembungkusan,
penjenamaan, saiz dan lain-lain
Harga - Bincangkan strategi harga seperti kos-plus, pemimpin kerugian dan banyak
lagi. Lihat 'Bagaimana untuk Dapatkan Harga Hak Anda.' Dan, membincangkan
kenaikan kos berpotensi (kos barangan, buruh, insurans, cukai) dan impak
jualan.
Place - Bincangkan dan kajian keperluan dan peluang yang berkaitan dengan
operasi runcit, borong, pesanan mel, internet, jualan langsung, pelbagai
saluran, Amerika Syarikat vs Eropah, ibu pejabat dan lain-lain
Promotion - Mengkaji tawaran istimewa, Bogos, pengiklanan, pengendorsan, pemasaran
langsung, hadiah percuma, Groupon dan lain-lain Lihat 'Fikirkan dan Pelan untuk
Krismas pada bulan Julai.'
Janji - Membincang dan menyemak sama ada
atau tidak anda benar-benar mengotakan janji jenama unik. Dan, jika anda tidak
mempunyai satu - mendapatkan satu.
posisi - Membincangkan dan mengkaji cara-cara di mana pelanggan anda kedudukan
anda (itu semua tidak tentang mereka dan kepercayaan mereka sendiri), di mana
anda mahu untuk diletakkan (contohnya, pembekal kos rendah) dan merancang untuk
ke sana.
Orang - keperluan Kajian dan peluang mengenai budaya, pekerja, pelatih,
pengurusan, perkhidmatan pelanggan dan lain-lain
Prestasi
(Bukti) - Membincangkan dan mengkaji
cara-cara anda boleh membuktikan janji jenama anda. Adakah anda menggunakan
testimonial, anda memenangi anugerah bermakna. Kejayaan menimbulkan Trust -
bagaimana untuk anda membuktikan kepercayaan anda?
Proses - Membincang dan menyemak senarai semak dan laluan kritikal membuat
perkara, menyampaikan sesuatu, mengambil orang. Cari cara untuk mempercepatkan
proses dan mengurangkan kadar kesilapan.
POW - Membincang dan menyemak cara yang unik untuk mengejutkan dan pelanggan
kegembiraan yang membuat anda istimewa di mata mereka. Kerja untuk peluru
perbezaan dramatik anda
No comments:
Post a Comment